Заробляємо на гончарному справі

Запуск прибуткового гончарної справи вимагає наявності навичок ведення бізнесу та лінійки продукції з високою якістю.

При старті бізнесу легко бути успішним. Керамічні вироби можна продати при мінімальному рівні початкових зусиль. Проблеми починаються, коли ваші близькі друзі і родичі вичерпали свою безпосередню необхідність в глиняному посуді. У багатьох випадках, помилкове відчуття безпеки, засноване на первинних продажах вузькому колу людей, призводить до більш розширення виробництва. З доходів, отриманих від продажу, легко окупається придбання спеціального обладнання, витратних матеріалів, печей і сировини в дуже короткі терміни.Тим не менш, швидка окупність капітальних витрат і локальний попит не завжди дають реальний привід для такого розширення. В якийсь момент, виробництво більшої кількості продукції не обов'язково призведе до більшої прибутку. І, те, що починалося як приємне проведення часу, незабаром перетворюється в справжній бізнес, який бере участь у реальному ринку.

Запуск прибуткового гончарного виробництва вимагає більшого, ніж просто знань як робиться глиняний посуд. За статистикою, більшість всіх малих гончарних підприємств, так чи інакше, терплять крах протягом перших п'яти років існування. Однак, ви можете зробити кілька кроків, щоб зробити ваш бізнес успішним.

Дізнаємося про бізнес

Перш ніж намагатися почати свій власний бізнес, ви повинні дізнатися як можна більше про різні аспекти його ведення. Більшість навчальних центрів пропонують бізнес-курси з бухгалтерського обліку, маркетингу, економіки та інших базових предметів пов'язаних з підприємницькою діяльністю. Інші джерела інформації включають в себе багато книг, виданих в останні роки для ремісників, бажаючих почати свій власний бізнес, а також бізнес-статей в журналах.

Для більш практичного підходу до освіти, ви можете попрацювати на чужому підприємстві в цій сфері.

Розробляємо бізнес-модель

Дивно, але багато гончарі, які починають свою власну справу не мають бізнес-плану або будь-який інший переконливою ідеї про те, як успішно розвинути свою справу. Тим не менше, якщо ви хочете щоб ваш бізнес був успішним у довгостроковій перспективі, вкрай важливо, щоб ви розробили конкурентну стратегію вашого розвитку у сфері маркетингу та реклами. Ваш бізнес-план повинен включати як короткострокові, так і довгострокові цілі, а також перелік первинного і вторинного ринків з продажу вашої продукції. План також повинен забезпечити повну розбивку прямих і непрямих витрат на виробництво.

Майте на увазі, виробляючи кераміку ручної роботи, ви у багатьох випадках зіткнетеся з комерційними виробами, які можуть мати масове виробництво і продаються у великих масштабах за більш низькими цінами. Потрібно зрозуміти заздалегідь, скільки людей насправді готові купити відносно дорогі кавові чашки ручної роботи, які до того ж продаються на обмеженому ринку.

Ведемо облік

Точна, актуальна фінансова звітність є ключем до можливості розпізнавати ранні ознаки фінансових труднощів. Багато гончарі, які втратили гроші, не розуміли характер та масштаб своїх проблем, поки не стало надто пізно приймати якісь рішення по виходу з кризи.

Розрахунок постійних і змінних витрат має важливе значення для точного встановлення оптових і роздрібних цін на свою продукцію. Постійні витрати включають в себе страхування, оренду, опалення/кондиціонування, витрати на електроенергію, і будь-які інші поточні витрати для ведення бізнесу.

Змінні витрати залежать від обсягу випуску продукції і включають в себе сировину і матеріали, які використовуються для виробництва керамічних виробів.

Майте на увазі, що для визначення постійних і змінних витрат можуть бути використані різні методи розрахунку. Основна ідея полягає у виборі системи бухгалтерського обліку, що дозволить отримати точні і надійні щоквартальні або щомісячні дані, які свідчать про дійсну вартість виробництва вашої кераміки.

Вибираємо надійних постачальників

Хороші постачальники мають величезне значення для успіху в бізнесі. Вибирати постачальників потрібно на підставі їх репутації та історію обслуговування інших клієнтів, так як постачальники не буде ставитися до вас краще, ніж вони обходилися з минулими замовниками. Ваша увага повинна бути зосереджена саме на виробництві і, будь-які проблеми, що виникли з вашими постачальниками, повинні бути вирішені ними самими.

Іноді навіть самі надійні партнери можуть поставити дефектну партію глини або глазурі. Зверніть особливу увагу на те, як вони вирішують такого роду проблеми. Якщо ви не задоволені результатами, поговоріть з постачальником і, зокрема, озвучте ваші скарги. Якщо питання не буде вирішено в короткі терміни, шукайте нових.

Підбираємо обладнання

Не варто самостійно набувати обладнання, якщо у вас немає глибокого розуміння в цьому питанні. Залучіть відповідних фахівців, тоді імовірність неправильного вибору буде зведена до нуля. У перший час обмежтеся самим необхідним: обладнанням для замісу глини, гончарним кругом, поруч форм для виробів різного призначення, вагами для дозування глиняної маси в сирому вигляді і, безумовно, спеціальної печі для випалу готових виробів. Крім цього, не зайвим буде й складське устаткування — шафи, полиці і стелажі.Важливо, щоб таке обладнання повністю зберігало крихкі вироби від пошкоджень.

Підтриманням якість

Ви повинні уважно стежити за якістю виробленої продукції. Значні дефекти і відсутність стабільних результатів веде до серйозних затримок у виробництві і фінансових втрат. Крім того, заміна неповноцінних керамічних виробів забирає дорогоцінний час і збільшує трудовитрати, необхідні для завантаження і вивантаження продукції з печі. До того ж використовується простір в печі, призначене для випалу нових виробів.

Будь-які причини шлюбу повинні фіксуватися, чи то банальне падіння горщика на шляху в піч або тріщини при випаленні. Це дозволить бачити середні показники дефектної продукції. Ваш загальний відсоток браку повинен становити в середньому менше 8%. Більш високий рівень дефектів вказують на проблеми, які необхідно вирішувати негайно. Визначте проблему, знайдіть причину та усуньте її.

Збут

Для того щоб гончарна майстерня стала успішним і прибутковим підприємством, природно потрібно якісно сформувати канали збуту. Цьому допоможе участь в художніх виставках, реклама і прямі взаємодії з потенційними клієнтами. У багатьох містах виділяється ряд каналів збуту, які допоможуть вам у реалізації вашої продукції. Це торгові центри і сувенірні лавки, аеропорти і вокзали, квіткові магазини і великі супермаркети. Ефективним і потужним каналом збуту продукції сьогодні є інтернет. Створіть свій інтернет-магазин, або реалізовуйте товари через аукціонні сайти.

Особливу увагу потрібно приділити художнім виставкам і ярмаркам. Однак, стартові внески, виставкові, транспортні та витрати на відрядження знижують вашу потенційну прибуток, і одна або дві важкі для реалізації виставки можуть значно скоротити ваші доходи. Тим не менш, такого роду заходи є чудовою нагодою для зустрічі з потенційними клієнтами, що у свою чергу дає можливість використовувати отримані коментарі та критику у подальшому розвитку виробництва.Стенд з вашою продукцією повинен бути чистим і добре освітленим, з різним ціновим діапазоном керамічних виробів. Хороший, приємний дизайн стенду буде створювати відкриту, доброзичливу атмосферу, яка приверне більше людей і сприятиме зростанню продажів.

Люди, які на виставках нічого не купують, можливо, побажають пізніше зв'язатися з вами і придбати ваші товари, так що ви повинні мати візитні картки і листівки з фотографіями виробів, доступні на вашому стенді.

Тайм-менеджмент

Хоча безліч різних аспектів бере участь у виробництві і продажах керамічних виробів, один фактор, який домінує над усіма іншими — праця. Проектування, формування, скління, оздоблення, випал і упаковка, як правило, дуже трудомісткий процес, тому постарайтеся домогтися максимальної ефективності на кожному окремому етапі. Дизайн виробленої продукції з усіма аспектами надає їм вигляд, так що кожен елемент вносить свою лепту і сприяє подальшим продажу.

Час є одним з дуже важливих елементів у виготовленні кераміки, який не може бути замінений. Мудро використовуючи свій час, ви усвідомлюєте, як збільшити продажі і прибуток, і створити перспективний бізнес по виробництву і реалізації гончарних виробів.