Сучасна Україна стає все краще, перш за все, із-за того, що всі любителі відпочити після важкого робочого дня і пропустити пару стаканчиків алкогольного напою перемістилися з дворових лавок та дитячих майданчиків в бари, рюмочні, ресторани. Тому, якщо у вашій голові зріє економічно вигідний бізнес-план, то в бік організації питного закладу стоїть дуже пильно і уважно подивитися. Це не легко, адже такий бізнес – відкриття банального ательє або точки продажу аксесуарів для мобільних телефонів.Вам, як мінімум, потрібно буде докласти чимало зусиль для того, щоб знайти вдале місце для рюмочної, створити в ньому оригінальний інтер'єр, а також зробити бар приємним для відвідин і організувати досить демократичний обслуговування. Але все ж, можна з упевненістю сказати, що такий ринок далеко не насичений. Більше того, відкриття бару характеризується не такою великою кількістю ризиків, як при відкритті ресторану.
Якщо ви чітко усвідомлюєте всі свої можливості та ризики, а також дійсно розумієте, що в барі треба буде все увагу приділяти своїм гостям і коктейльної творчості, то прапор вам в руки! Для відкриття рюмочної вам знадобиться близько ста тисяч доларів або більше. Але з цього проекту дійсно можна зробити щось вартісне і цікаве. При відкритті бару на відміну від ресторану вам знадобиться приміщення меншої площі, не так багато обладнання. Більше того, ваші втрати будуть мінімальні.Для бару також необхідно менше співробітників, але вони в повній мірі зможуть контролювати весь процес роботи. Для відкриття бару вам спочатку варто вирішити, яким саме шляхом ви збираєтеся йти.
Для початку вам потрібно подумати про концепцію бару, щоб визначити коло людей, які будуть приходити у ваш заклад. Потім варто визначити місце, де знаходяться такі відвідувачі. Наприклад, можна вибрати який-небудь торговий район, а потім знайти вільну площу. Ідеальним варіантом для бару є перший поверх нежитлового будинку. Якщо ви підшукали собі підвальчик, то деяких відвідувачів це може відлякати. Але, з іншого боку, ви вирішите проблеми з кондиціонуванням і каналізацією. В пентхаусах бар буде прибутковим тільки в торгових центрах або готелях.
Для того, щоб позбавити себе від майбутніх проблем і забезпечити себе спокоєм, при виборі приміщення обов'язково уточнюйте у орендаря якість і наявність комунальних послуг. Також важливо, чи будуть у вас залишкові права після старого власника. Звертайте увагу на термін оренди: він повинен бути достатнім для того, щоб отримати дохід і повернути свої вкладені інвестиції. Підхід і під'їзд до бару повинен бути доступним і безпечним. Також пам'ятайте, що варто розраховувати і додаткову площу, щоб реалізувати свої майбутні ідеї.
Вивчення району та визначення цільових груп
Для того, щоб ваш майбутній бізнес приносив вам прибуток і був ефективним, необхідно вивчити передбачуваний район розташування бару, а також звернути увагу на автомобілі, які стояли біля під'їздів. Це повною мірою дозволить зрозуміти, до якого класу відносяться мешканці. Більш того, є сенс визначити процентне співвідношення офісів, рівень компаній і будинків. Адже, ні для кого не секрет, що компанії можуть досить багато грошей вкладати в організацію корпоративних заходів. Варто звернути увагу на людські потоки, які проходять по району вранці і ввечері, їх вік, спосіб одягатися.Відвідайте всі бари і ресторани району, щоб зрозуміти, які конкурентні переваги ви можете виділити для себе. Наприклад, інтер'єр, ціни, контингент відвідувачів, якість і різноманітність представленого меню, рівень сервісу.
Концепція рюмочної
Враховуючи сучасний ринок і його конкурентну здатність, важливо продумати концепцію вашого питного закладу. Її можна відобразити в оригінальному чи тематичному інтер'єрі, асортимент напоїв і закусок, уніформі і поведінці персоналу. Важливо також, щоб і назва повністю відповідало концепції і відображало всю суть вашого закладу. Більш того, дуже важливо, щоб ця концепція була зрозумілою цільовій групі і звернена саме до неї, а також повністю відображала її достаток і можливості.Якщо ви дійсно розумієте достаток цільової групи, то це дозволить зорієнтуватися в розмірі середнього чека і підібрати той асортимент, рівень витрат на закупівлі і оформлення інтер'єру, який є більш оптимальним. Не забувайте про «родзинки» або «фішки», які будуть відрізняти ваш бар від конкурентів, що знаходяться поруч. А якщо ви створите дійсно концептуальний бар, то приїжджати до вас можуть навіть з інших районів. Головна ваше завдання при створенні концепції – здивувати, приголомшити, змусити захотіти зайти.
Розрахунок витрат та планування
Всі витрати, які ви повинні розрахувати на відкриття бару, повинні поділитися на три групи. Це: основні фонди, а також постійні та змінні витрати підприємства. Потрібно для початку виділити кошти на оренду, організацію комунікацій при їх частковій відсутності, а також на обробку і ремонт орендованого приміщення для бару, будівництво барної стійки, покупку необхідної барною меблів, устаткування і посуду. Окрему частину витрат варто виділити на оформлення дозвільної документації.Головною проблемою в перші місяці функціонування вашої рюмочної є мінімізація витрат і відмова від необгрунтованих витрат. Однак і надалі важливо якомога менше витрачати оборотних коштів. Для більш ефективного ведення бізнесу вам варто отримати мінімальні економічні знання. Наприклад, вам необхідно елементарне знання побудови графіка точки беззбитковості.
Мотивація персоналу
Неймовірно важливо в такій діяльності, як ресторанний бізнес правильно мотивувати ваш персонал. Це важливо, щоб ваші співробітники не заробляли» більше вас допомогою банального злодійства, брали вашу систему цінностей і могли отримувати ту зарплату, якої б їм вистачало й примушувало рухатись вперед, піднімаючи при цьому статус вашого закладу. Пам'ятайте, що ваш бізнес заснований на людину, і невмотивований персонал зможе просто розполохати всю цю публіку.
Організація продажу
Для того, щоб організувати ефективні продажі у вашій рюмочної, то варто провести початкові, а потім і підтримують тренінги персоналу, які спрямовані на отримання певних навичок роботи і формування вміння продавати і пропонувати. Барменів варто мотивувати таким чином, щоб напої доливались і не пропонувалися без пред'явлення чека. Асортимент меню варто сформувати таким чином, щоб вашим відвідувачам вони подобалися і враховували їх переваги. Так як у вас питний заклад, напої варто подавати оригінальним способом, постійно оновлюючи асортимент.
Ваші повноваження
Якщо ви вирішили організувати свою власну чаркову, то на перших порах варто робити всю роботу самому. Або хоча б варто в ній брати активну участь. Причому, це стосується як складського обліку, так і коктейльної карти. Свої повноваження можна делегувати тільки після того, як кожний бізнес-процес буде оптимізовано. Тільки в цьому випадку ви зможете зрозуміти, де відбувається збій, і зрозумієте його справжню причину.
Радимо вам певну роботу, яка буде пов'язана із забезпеченням працездатності та життєдіяльності рюмочної, взяти на себе. Це може бути робота з постачальниками, розробка стратегії просування і організація рекламних кампаній. Важливо також самостійно стежити за економічними показниками бару.
При позитивних результатах роботи рюмочної, ви можете подумати про подальший розвиток. Наприклад, можна організувати більш масштабне підприємство, а саме відкрити сітки барів або навіть ресторан.
Відкриття свого бару, рюмочної, ресторану сьогодні дійсно вимагають творчого підходу. Звичайний бар не буде мати ніякої популярності, і в нього будуть ходити звичайні любителі випити. Але створити приємну і солідну клієнтуру можна, приділяючи увагу якихось нюансів, наприклад, дизайну, оригінального меню. Виділяйтеся з загальної маси, і все місто почне говорити про ваш заклад, розповідаючи про нього своїм друзям і запрошуючи туди все більше знайомих і колег.