Бізнес-план міні-пекарні

Назву кілька причин, чому для відкриття свого бізнесу варто придивитися до ідеї відкриття міні-пекарні.

Причини вибрати для бізнесу ідею міні-пекарні:

·  Даний вид провадження не вимагає високої кваліфікації персоналу. Навчання фахівців проходить за кілька днів, це дозволяє вирішити проблему з найму нової робочої сили. Так само, монтаж обладнання проводиться за дуже короткі терміни, менше місяця залежно від місця доставки. Найчастіше, компанія поставляє обладнання, так само проводить його повну настройку і навчає персонал роботі з цим обладнанням.

·  Попит на продукцію міні-пекарні завжди високий. Великі хлібні комбінати з працею можуть впоратися з постійно зростаючими потребами споживачів та міні-пекарні поступово захоплюють собі частину ринку. Це пов'язано з тим, що великі хлібні комбінати з працею піддаються ремонту і не можуть чуйно і оперативно реагувати на постійно мінливі смаки і переваги покупців. А із зростанням орендної плати з-за своїх великих розмірів багато з них стають збитковими і закриваються один за іншим.Великі обсяги виробленої продукції не кому розвозити, тому великі хлібні комбінати шукають найбільш великих замовників товару. А міні-пекарні спеціалізуються на доставці своєї продукції в прилеглі магазини і не дуже хвилюються за обсяги продажів. Завдання міні-пекарні полягає в тому, щоб просто збути вироблену продукцію.

·  Так як міні-пекарня обслуговує продуктові магазини, розташовані в безпосередній близькості від неї, то продукція поставляється в них відразу ж після випічки. Що є ще однією перевагою міні-пекарень перед великими хлібними комбінатами.

·  У зв'язку з невеликими обсягами продажів, у міні-пекарень не так багато магазинів, в які надходить продукція. А це дозволяє весь час вивчати зміни уподобань покупців, опитуючи працівників магазинів. Завдяки цьому можна оперативно змінювати хід виробництва, збільшуючи або зменшуючи виробництво того чи іншого виду товарів.

·  Основа всієї випічки – це мука. А її можна закуповувати безпосередньо на борошномельних комбінатах, без участі посередників. Так само можна укласти договір з виробниками борошна на її доставку через певний період часу.

·  Ще одна не маловажна причина на користь вибору міні-пекарні полягає в тому, що хліб – це товар, в якому у людей є щоденна потреба. Якщо на борошномельних підприємствах щось відбувається і з-за перебоїв з доставкою сировини зупиняється робота хлібних комбінатів, то тут же в рішення цієї проблеми втручається уряд з Москви.

·  Хліб є товаром з високою оборотністю коштів. З-за своїх особливостей даний товар повинен бути реалізований протягом двадцяти чотирьох годин після випічки. У зв'язку з цим фактом, час з моменту доставки продукції у магазин до моменту отримання грошей пекарнею не повинно перевищувати один тиждень.

·  Ще однією позитивною стороною пекарні є те, що абсолютно весь вироблений товар реалізується через роздрібну мережу торгівлі. А за нашим законодавством, юридичні особи мають право здійснювати взаємні розрахунки у готівковій формі, коли їх сума не перевищує двох мільйонів рублів. Саме тому, ми можемо з легкістю регулювати фінансові ресурси в касі пекарні. Частина з них буде витрачена на закупівлю сировини, посуду, обладнання, малого інструментарію і видачі працівникам заробітної плати.А це полегшить життя, позбавивши від непотрібних операцій з переміщенням фінансових коштів між рахунками. Даний вид проекту буде реалізовано у формі Товариства з Обмеженою Відповідальністю.

При досягненні бажаної потужності річний прибуток цього проекту складе близько тридцяти п'яти мільйонів рублів при рентабельності більше п'ятисот відсотків. Повністю підприємство окупиться менше ніж за шість місяців.

Аналіз і вивчення ринку

Головною і основною задачею, що стоїть перед хлібопекарським підприємством є розширення ринку збуту продукції і зміцнення своїх позицій через розширення асортименту своїх товарів.

Для проходження стратегії розвитку хлібного підприємства тактичний план потрібних заходів виглядає таким чином:

·  Дослідити внутрішні можливості для підвищення рівня якості виробленого продукту;

·  Зберегти відпускні ціни на вироблену продукцію при стабільній рентабельності в умовах сучасних економічних реалій;

·  Сформувати базу переваг потенційних покупців;

·  Забезпечити необхідну підтримку торговим представникам з боку підприємства;

·  Розширити клієнтську базу в межах району, міста і регіону;

·  Організувати чітку зворотний зв'язок з покупцями;

·  Просувати продукцію свого підприємства всіма доступними рекламними засобами;

·  Забезпечити динаміку розвитку конкурентних переваг: ціна, якість і стабільність на ринку;

·  Розробка власної нової продукції, використовуючи за основу розроблення вже існуючих видів продукції;

Хлібобулочні вироби, які будуть виготовлятися з використанням борошна вищого ґатунку, відрізняються гарним смаком, великим вмістом калорій, легко засвоюються, реалізуються в фасувальному вигляді і вкрай повільно черствіють. Що б поліпшити смакові якості виробів до них додаються ароматичні речовини і прянощі, такі як: кориця, м'ята, кмин і ванілін. Зовнішній вигляд буде залучати покупця.

Маркетинговий план

За результатами маркетингового дослідження було з'ясовано, що найбільш важливими критеріями при виборі хліба є: смак (двадцять п'ять відсотків), свіжість (дев'ятнадцять відсотків), корисність (сімнадцять відсотків), зовнішній вигляд (шістнадцять відсотків), ціна (п'ятнадцять відсотків) і упаковка (дев'ять відсотків). Нашим головним і основним покупцем є люди з низьким і середнім рівнем достатку, а значить, що необхідно приділити належну увагу безпосередньо якості продукту і його свіжості.

Рис. 1. Співвідношення покупців за віком.

При виборі постачальника хлібобулочних виробів, абсолютно всі торгові точки керуються наступними основними критеріями: якість, доставка, ціна та асортимент. Найменше на їх вибір впливають: наявність або відсутність упаковки, увагу менеджера з продажу і система знижок.

Завойовувати ринок слід через розширення асортименту хлібобулочних виробів, розробку нових видів продукції і за рахунок посиленої рекламної компанії. Якщо вдасться зберегти стабільність високої якості продукції, то можна почати розглядати можливість коригування цінової політики для збереження високої рентабельності вироблених хлібобулочних виробів. Постійне підвищення якості своєї продукції та ефективний маркетинг – це запорука успіху компанії.

Рис. 2. Співвідношення рівня доходів (крб. на одного члена сім'ї)

План виробництва

Основним компонентом для виробництва хлібобулочних виробів є вода, сіль, дріжджі і борошно. Без цього необхідного сировини нічого не вийде. Але крім них, так само потрібно додавати цукор, сухе молоко, жир, прянощі і сухофрукти, це дозволить урізноманітнити смак виробленого продукту.

Після доставки борошно буде зберігатися на складі. Перш ніж потрапити в пекарню, мука буде просіватися на спеціальній машині. Після чого вона виявляється у тістомісильній машині і змішується з дріжджами і водою. Далі тісто обробляється на шматки в тестоделительную машині і знаходить форму батонів, булучек, рогаликів в закативаючій машині. Безпосередньо перед самою випічкою на заготовки наносяться розрізи. Після прожарювання печі, випечені хлібобулочні вироби викладається на лотки і надходить в торговий зал.

Рис.3. Популярні місця придбання хлібобулочних виробів.

Купівля необхідного устаткування

У нашій країні існує досить багато компаній, які пропонують дуже великий асортимент пекарного устаткування. Щоб зробити правильний вибір і не помилитися при виборі постачальника обладнання, необхідно звернутися до фахівця, який вже не перший рік працює у цій сфері і має великий досвід.

В якості фахівця була обрана компанія «Нива» в місті Москва, вона вже давно займається проведенням консультацій і допомогу починаючим підприємцям у пошуку та придбанні устаткування для випічки хлібобулочних виробів.

По закінченні аналізу різних видів обладнання, як зарубіжного, так і вітчизняного виробництва був зроблений висновок. Що обладнання, рекламоване у всіляких засобах масової інформації, що не відповідає вимогам якості і не відповідає заявленим характеристикам. Як приклад, компанія «Дока-Хліб», на думку фахівців з «Нива», не здійснює жодних консультаційних послуг по установці, експлуатації та навчання спеціалістів, придбаного у них обладнання.В компанію «Нива» часто звертаються з такими проханнями і завжди їх спеціалісти були не в змозі що-небудь змінити, тому що це обладнання було розроблено на вкрай низькому рівні якості.

За порадами фахівців з компанії «Нива» було прийнято рішення придбати обладнання у підприємства «Синдика-Курал». Вартість всього обладнання склала п'ятдесят тисяч доларів. Вибір припав на цю компанію так як, при досить низьких цінах їх обладнання дозволяло виробляти до п'яти тисяч батонів за восьмигодинну зміну, що набагато вище, ніж у обладнання інших підприємств за аналогічну вартість. Крім того, у вартість також входять спектр послуг та робіт, пов'язаних з обладнанням: доставка, установка, налаштування та навчання персоналу.Так само, у вартість входить гарантійне обслуговування обладнання протягом одного року та безкоштовна заміна і установка запасних частин у разі поломки, у цей часовий період.

Техніко-економічне обґрунтування розрахунку міні-пекарні проводиться в іноземній валюті, в доларах Сполучених Штатах Америки. Це пов'язано з тим, що зростання курсу долара відображає реальний рівень зростання інфляції Російського рубля, кажучи іншими словами, вартість обладнання, сировини та готової продукції в американських доларах завжди залишається на одному рівні. Заробітна плану персоналу міні-пекарні так само буде видаватися з розрахунку певної ставки в американських доларах. Це рішення дозволить оперативно і постійно відслідковувати зростання інфляції в Російській Федерації.

Нижче подано перелік усього необхідного обладнання:

8,0

6210

3,0

1568

2,0

870

1,4

1000

1,6

2190

2,6

450

1,0

360

2,4

180

22

50000

Сумарна площа необхідна для розміщення обладнання становить двадцять два квадратних метри.

Враховуючи планування обладнання і забезпечення зручності його експлуатації приблизні розміри необхідного приміщення складуть: довжина дев'ять метрів, ширина сім метрів, висота-три з половиною метра, при загальній площі цеху шістдесят три квадратних метри.

Склади:

·  Склад зберігання борошна. Використовується для забезпечення сталого виробництва хлібобулочної продукції шляхом зберігання запасів сировини з розрахунку виробничої програми на тиждень. Необхідні розміри становлять: площа – двадцять квадратних метрів і висоту три з половиною метри.

·  Склад зберігання готової продукції. Використовується для зберігання готової продукції очікує доставки в магазини. Необхідні розміри: вісім квадратних метрів.

·  Склад для зберігання інших складових продукції. Використовується для зберігання додаткового сировини: дріжджі, кмин і інші добавки. Необхідна площа: шість квадратних метрів.

Висновок

При всьому розмаїтті форм підприємницької діяльності існують певні основи, які обов'язкові для всіх сферах комерційної діяльності. Метою розробки бізнес-плану є планування господарської діяльності фірми на найближчий час відповідно до вимог і потреб ринку. Бізнес-план допомагає менеджеру вирішити наступні проблеми:

·  Визначення конкретних напрямів діяльності підприємства, його цільових ринків і місць на них.

·  Формулювання довгострокових і короткострокових цілей, стратегій і тактик їх досягнення, а крім того, визначення кола осіб, які будуть відповідати за реалізацію наміченого.

·  Фіксування складу і показників товарів і послуг, які в майбутньому будуть запропоновані покупцям, оцінка виробничої та торгової витрати.

·  Виявлення відповідності наявного персоналу підприємства пропонованим вимогам.

·  Оптимізація системи управління.

·  Виявлення можливих труднощів, які в майбутньому здатні перешкодити виконанню бізнес-плану та пошук шляхів їх вирішення.