Бізнес-план продуктового магазину

Деякі аналітики обіцяють роздрібного ринку швидкий кінець, інші ж, навпаки, пророкують його світле майбутнє. В наші дні існує безліч способів інвестування фінансових коштів у цей сектор ринку. У роздрібного ринку немає кордонів, його неможливо наситити повністю.

Висновок:

·  У Росії продовольчий ринок розвинений слабо і це місце поки що пустує. Саме з цієї причини незабаром можливе захоплення ринку великими гіпермаркетами.

·  Через досить сильних відмінностей економічного та етнічного плану в кожному регіоні нашої країни, з цієї причини немає можливості зробити певний прогноз розвитку в країні.

·  Як свідчить європейський досвід, ні в одній країні світу не було пригнічено і половини маленьких магазинів великими торговельними мережами, у тому інвестора завжди є простір для вибору.

При середньому рівні прибутковості, рентабельність продуктового магазину становить приблизно двадцять п’ять відсотків. Перед починаючим господарем продуктового магазину встає складний вибір, він може приєднатися до однієї з великих торговельних мереж, або почати свій власний маленький бізнес.

Виробничий план

·  Режим роботи продуктового магазину. Робочий час магазину з 9:00 до 20:00.

·  Для залучення більшої кількості покупців буде використовуватися зовнішнє рекламне оформлення: велика вивіска, барвисті вітрини і гірлянди.

·  Асортимент товарів магазину буде задовольняти потреби людей з різним рівнем доходів.

·  Персонал магазину буде також виступати в ролі консультантів, щоб надавати покупцям всю необхідну допомогу при виборі необхідного товару.

·  Буде присутня можливість оплати купленого товару банківськими пластиковими картами.

Торгові формати і їх класифікація

Тут запропонована проста і зручна класифікація торговельних форматів магазинів, що працюють на продовольчому ринку, придумана вона була італійцями:

·  Найбільшим з усіх торговельних форматів вважається суперстор. На території країн колишнього СРСР його так само називають «гіпермаркет», площа цього гігантського магазину може займати близько п’ятнадцяти тисяч квадратних метрів. Але в подібних магазинах продовольчий відділ, як правило, займає менше половини всієї площі.

·  Другим форматом є гіпермаркет. Самий явний і відомий приклад – мережа гіпермаркетів «Ашан». Для гіпермаркетів характерні: велика площа п’ять-десять тисяч квадратних метрів. Продовольчого відділу тут приділяється близько половини всього торгового залу, інше місце займають дрібні магазинчики, що торгують супутніми товарами.

·  Третій формат – «супермаркети», так називають міські магазини, які розташовані на жвавих трасах і в жвавих густонаселених кварталах, поруч зі станціями метрополітену. Краще всього розташовувати їх там, де виручка буде максимальною. Площа магазинів цього формату рідко перевищує дві тисячі квадратних метрів.

·  Четвертий формат – «гастроном». Основну частину цього невеликого магазинчика займають швидкопсувні продукти харчування та товари повсякденного попиту, до них відноситься побутова хімія і товари для кухні. Як правило, ціни в таких магазинах рідко бувають високими, але тут все залежить від цінової політики магазину, місця його розташування та інших чинників.

·  П’ятий формат – це так званий «дискаунтер». Найчастіше їх переводять як «дешеві», такі магазини відрізняються низькими цінами і специфічною організацією бізнес-процесів, а розташовуються, як правило, за межею міста.

·  Шостий формат мало поширений в нашій країні і має велику популярність на Заході і в Західній Європі. Це невеликі крамнички, які спеціалізуються тільки на якомусь одному виді товару. Наприклад, м’ясна або хлібобулочна лавка. Їх площа не перевищує шістдесяти-дев’ятисот квадратних метрів.

Пошук підходящої території

Вибір підходящого вам місця розташування не буде дуже складним, просто необхідно, щоб повз магазину проходило якомога більшу кількість людей. Придивіться до територій розташованим поруч з автобусними зупинками, жвавими трасами і житловим комплексам. Крім того, переконайтеся, що торгова точка досить помітна, внутрішні приміщення зручні і присутствует парковка.

Перед тим як прийняти остаточне рішення проводиться маркетингове дослідження. Якщо у вибраному районі присутня висока конкуренція, на кожному кроці стоять великі мережеві магазини, то є сенс звернутися за допомогою до консалтингове агентство. Там можна отримати інформацію про те, яка ніша ще не зайнята, на чому краще спеціалізуватися і яких клієнтів ви можете залучити. Крім того, фахівці розкажуть, який краще придбати асортимент і розроблять концепцію маркетингу і просування продукції.Вам допоможуть знайти підходяще вам торгове обладнання, так як саме це є найпоширенішою помилкою починаючих підприємців. Консалтингове агентство допоможе з вирішенням багатьох проблем і завдань, воно проведе всі необхідні дослідження і дасть вам дуже цінні рекомендації. Зрозуміло, їх послуги не з дешевих, і коштують близько трьох-чотирьох тисяч доларів. Але їх допомога буде надзвичайно корисна підприємцю.

Споживачів продукції вашого магазину можна розділити на три категорії:

·  Перша група – люди, які роблять покупки для їх негайного споживання. Вони роблять невеликі покупки кожен день або два.

·  Друга група – люди, які купують продукти харчування відразу на тиждень. Вони на відміну від перших купують досить багато продуктів, але заходять у магазини не частіше ніж раз на тиждень або навіть дві, дрібні і швидкопсувні продукти на зразок хліба і молока купуються в маленьких магазинчиках.

·  Третя група – у цю групу входять люди, які роблять покупки в найближчому до них магазині і ті, хто не має автомобіля. До них же відносяться і пенсіонери, і дуже зайняті люди, у яких немає часу для поїздок на великі супермаркети для покупки продуктів.

Яка група буде переважати в магазині безпосередньо залежить від його спеціалізації і цінової політики, господар магазину сам визначає, на яку з трьох груп покупців він буде орієнтуватися. Асортимент магазину формується на основі даних про найбільш популярні товари.

Формування асортименту і цінова політика

Другим етапом є продумування цінової політики і формування асортименту магазину. Для цього необхідно активно займатися дослідженням попиту на ті чи інші види товарів, а так само намагатися прогнозувати їх оборот. У великих містах чек такого магазину має суму до двохсот карбованців, і можна відразу ж визначити, що розкуповують швидше: хлібобулочні вироби, молочну продукцію та м’ясні продукти.З одного боку магазин повинен повторять певний асортимент магазинів конкурента, а з іншого боку повинен доповнювати його, щоб покупець не відчував себе ущемленим і міг знайти потрібний йому товар саме в цьому магазині.

Вкрай бажано робити акцент саме на види товарів, яких немає в асортименті конкурентів. Наприклад: якщо магазин конкурента продає рибу, то потрібно робити акцент на рибу тощо. Покупцям дуже подобаються екзотичні види товарів, свіжа випічка, послуга нарізання та пакування куплених товарів та інше. Найчастіше, для задоволення потреб покупця необхідно мати не більш трьох різних видів товарів їх одній ціновій категорії.

Опис процесу надання послуг

·  Сучасне високотехнологічне обладнання, яке забезпечить найкращу викладку товару, освітленість і зберігання.

·  Зручний режим роботи, з дев’ятої до одинадцятої години.

·  Особливий підхід до процесу організації торгівлі, продавці-консультанти, які будуть знаходитися безпосередньо в залі, зроблять все, щоб покупець вибрав послуги саме нашого магазину. Останні дослідження показали, що відсутність повної інформації про те чи іншому продукті є вагомою причиною для відмови від покупки.

·  Спеціально для покупців будуть розроблена стимулююча система знижок, щоб як можна довше підтримувати їх інтерес до продукції та послуг магазину.

·  Товари, що знаходяться в торговому залі будуть розташовані таким чином, щоб максимально оптимізувати рух покупців по торговому залу, щоб відвідування нашого магазину не було нудним і стомлюючим.

·  Кожна товарна група буде розташована таким чином, щоб покупці з різним рівнем доходів змогли знайти і придбати товар, який необхідний саме їм.

·  Кілька торгових груп будуть знаходитися за прилавком з-за їх специфічної продажу. Це рішення ніяк не позначиться на покупців, так як вони завжди зможуть придбати ці товари на самій касі.

Питома вага витрат на продукти харчування серед споживачів з різним рівнем доходу.

до 25%

25-49%

50-74%

75-100%

До 500 0.3 5.8 17.7 24.6 500-1000 0.1 6.0 12.7 7.9 1000-1500 0.2 2.7 2.9 1.3 1500-2000 0.3 1.3 1.2 0.4 2000-3000 0.1 0.6 1.0 0.2 3000-4000
0.5 0.3
4000-5000 0.2 0.2 0.1 500-6000 0.1 >6000 0.1 РАЗОМ 5.2 18.7 37.5 37.8

Наша компанія має намір приділити особливу увагу тим споживчим групам, які витрачають не менше п’ятдесяти відсотків щомісячного доходу на придбання продуктів харчування. Саме ці покупці створюють особливе значення вартості на основні продовольчі продукти. Магазин буде пропонувати мінімально можливі ціни на товари, саме це стане основним чинником стимулювання покупців.

Співвідношення вікового складу відвідувачів універсаму та частоти відвідувань.

До 18

19-30

31-45

46-60

>60

Згідно з дослідженнями основним покупцем магазину стануть покупці у віці від дев’ятнадцяти до сорока п’яти років. Це можна пояснити тим, що основними покупцями є люди, які працюють, які направляються на роботу або, навпаки, повертаються додому. Магазин, як правило, не є кінцевою метою їх поїздки або походу. На думку багатьох авторитетних аналітиків, дана ситуація не зазнає ніяких серйозних змін у найближчі кілька років.

Як показують спостереження, покупці старшого віку рідко відвідують магазини, не частіше одного разу на три місяці, це пов’язано з низькою активністю даної вікової групи. Поява нового великого магазину не змінить цю ситуацію.

План обсягів продажів продуктів харчування та пов’язаних з ними послуг

На основі аналізу результатів продажів в інших продуктових магазинах, наша компанія робить наступний прогноз за обсягом продажів:

Товари і товарні групи

Планований номінальний обсяг продажів на місяць.

(рублів)

47752

175090

151214

63669

47752

95504

401911

103462

3979

31835

35814

27855

39793

19897

1094312

4500

107442

7959

15917

338242

31835

19897

23876

51731

517311

194987

67648

11938

3733122

23876

23876

206925

3987797

Маркетингова стратегія

Наша компанія має намір створювати свою маркетингову стратегію з урахуванням даних цілей:

·  Стабілізація рівня продажів.

·  Вихід на номінальний обсяг продажів через три місяці з моменту відкриття продуктового магазину.

·  Реалізація планів щодо розширення та підтримки асортименту. Налагодження відносин з новими постачальниками.

Фінансовий розділ

Всі суми збитків і прибутку безпосередньо залежать від конкретного регіону і можуть досить сильно відрізнятися.

Витрати, які необхідні для відкриття продуктового магазину площею сто квадратних метрів:

·  Витрати на рекламу – двадцять тисяч карбованців;

·  Купівля необхідного устаткування – шістсот тисяч рублів;

·  Орендна плата приміщення – сто тисяч рублів;

·  Оформлення і ремонт приміщення – сто п’ятдесят тисяч карбованців;

·  Закупівля початкового асортименту – один мільйон рублів;

·  Оплата комунальних послуг – тридцять п’ять тисяч рублів;

·  Витрати на зарплату персоналу – дев’яносто тисяч рублів;

Таким чином, для відкриття продуктового магазину необхідно мати капітал розміром близько двох мільйонів рублів. Щомісячна прибуток може досягати трьохсот-чотирьохсот тисяч рублів. Даний бізнес повністю окупить себе в середньому за десять-дванадцять місяців.

Щоб бути успішним потрібно знати: