Відкриття салону оптики

Кожен день, а може і не раз на дню, ми бачимо людей в окулярах. Для когось це може здатися дивним, тому що це іноді виглядає не так красиво, як без очок. Але сучасність рухається вперед, і окуляри тепер стають не тільки коректором зору, але і аксесуаром для стилю. Тому деякі воліють заробляти на просуванні суспільства, вибираючи своєю ідеєю для бізнесу салон оптики.

Рентабельність відкриття салону оптики

Так як ви обираєте не просто магазин з продажу оптики, а у вас буде салон, це означає, що він буде займатися і іншими послугами. Таким чином, діяльність буде розвиватися в двох напрямках: діагностика очей з індивідуальним підбором і виготовленням очок і просто продаж корекційної оптики.

Існує кілька типів, на які можна розділити магазини оптики.

Перший – магазин з готової недорогою продукцією. Зазвичай це буває китайська продукція. Вона користується популярністю завдяки дешевизні і доступності. У середньому очки в таких магазинах коштують не більше 500 рублів. Зазвичай такі магазини вибирають незаможні верстви населення. Але, варто зауважити, що 65 відсотків коригуючої і сонцезахисної оптики реалізується саме в таких магазинах. Дохід таких магазинів складається приблизно 2-3 тисячі доларів на місяць.Але, трапляються випадки, коли доходи настільки малі, що не дозволяють окупити вартість витрат на продукцію, так як люди краще ставляться до якості продукції і бережуть своє здоров'я. А саме в таких магазинах якість часто залишає бажати кращого.

Другий – магазин-медичний заклад, що відрізняється високим рівнем сервісу і вони зазвичай бувають або окремим павільйоном, або прив'язані до торгових центрів або аптекам. Там працюють люди з профільною медичною освітою та займаються реалізацією продукції. Штат співробітників обов'язково містить окуліста. У його компетенції надавати консультації і підбирати індивідуально потрібні очки.

Асортимент товару в таких магазинах дуже широкий. Розмах від корейських очок до вишуканого італійського виробництва. Іноді, прямо в магазині є майстерня з виготовлення окулярів на замовлення.

Якщо такий салон знаходить великі розміри, в ньому є кабінет діагностики для проведення консультацій та приймання замовлень. Прибуток такого салону прирівнюється приблизно до 4-6 тисяч доларів в місяць. Але до брендового салону такого магазину далеко, адже вони не мають маркою і не пов'язані з одним відомим виробником.

І третій тип салонів – так званий, брендовий. Відрізняється якістю і дорожнечею продукції. Як правило, це мережі магазинів у різних регіонах. Постачальники таких магазинів – зарубіжні країни або офіційні дистриб'юторів. Прибуток таких закладів зазвичай становить 10-15 тисяч доларів щомісяця.

Брендові салони стежать за модою і враховують смаки на даний період часу. Вони слідують тенденціям сезонів і використовують сучасні технології для виробництва свого товару. Але, оскільки такий товар буде розрахований лише на категорію громадян, які мають можливість дозволити собі розкіш, тому салони іноді воліють комплектувати свій асортимент, враховуючи людей з середнім достатком.

Все більше і більше людей стають зацікавленими в покупці засобів корекції зору. Зараз проблеми із зором мають майже всі люди, що досягли 40 років. Але ця цифра з кожним роком опускається все нижче. Прогнози для вас, якщо ви збираєтеся відкривати салон оптики позитивний, адже за прогнозами ринок оптики не буде перенасичений найближчим часом, а попит на нього зростатиме. Таким чином, рентабельність відкриття салону оптики утримується на рівні 15-20 відсотків.

Все більше і більше людей воліють не скупитися на своєму здоров'ї, але все більшу перевагу набувають контактні лінзи. Продаж лінз до продажу окулярів співвідносяться як 2:3. І, швидше за все, показник продажу лінз буде зростати. Також, люди все більше хочуть купувати якісну продукцію, в спеціалізованих магазинах, піклуючись про своє здоров'я. Тому, ринок оптики дуже привабливий на даний момент для вкладень, тому що приплив покупців буде щорічно зростати на 20 відсотків.

Приміщення

Отже, вибір приміщення. Для того щоб салон приносив прибуток його необхідно розташувати в людному місці. При цьому, не забудьте подбати про стилі і дизайні, який повинен гармонійно і лаконічно виглядати, залучати погляд, але це не викликати роздратування.

Тепер про самих цифрах площі приміщення. На щастя, вона не повинна бути дуже великою. Для торгового залу вистачить 40-50 квадратних метрів. Але якщо салон буде займатися додатковими послугами, наприклад, діагностика очей, виготовлення окулярів, то для цього потрібна додаткова площа. З урахуванням додаткових площ і складських приміщень в сумі площа приміщення повинна бути не менше 90-100 квадратних метрів.

Отримання ліцензії

Так як ваш бізнес з діяльності, пов'язаної з медициною, вам необхідно вийти ліцензію на медичну і фармацевтичну діяльність. Цей документ ви отримуєте в Міністерстві охорони здоров'я і Федеральної служби по нагляду у сфері охорони здоров'я і соціального розвитку. Але ліцензію ви отримаєте тільки після того, як будуть виконані такі умови. Перше – наявність особи, яка буде відповідальна за здійснення даної діяльності. Друге – наявність та належність на законних підставах приміщень та обладнання. І третє – персонал з відповідною освітою.Також, оформлення документів буде коштувати вам приблизно 5 тисяч доларів, а це може затягнутися на кілька місяців.

Обладнання

Як відомо, площа медичного кабінету повинна складати як мінімум 18 квадратних метрів. Він обов'язково повинен бути обладнаний раковиною і дотримувати вимоги по внутрішній обробці, яка повинна забезпечувати оптимальні умови мікроклімату в приміщенні. А також в кабінеті необхідно забезпечити якомога більше природного освітлення.

Переходячи до цифр вартості обладнання медичного кабінету у вашому салоні оптики необхідно сказати, що воно буде коштувати вам приблизно 15-20 тисяч доларів. Недозволено купувати вживане обладнання, так як воно при оформленні документів буде проходити метрологічну експертизу. Ризик не проходження тесту залежить від терміну використання устаткування. А тепер необхідно ознайомитися з переліком того обладнання, яке буде входити в комплект необхідного для діагностики очей у вашому салоні оптики:

·  автокераторефрактометр прилад для вимірювання рефракції і параметрів поверхні рогівки – вартість від шести з половиною тисяч доларів;

·  диоптриметр – прилад для вимірювання діоптрія і підбору оптичних стекол – вартість від півтори тисяч доларів;

·  офтальмоскоп – прилад для обстеження очного дна – вартість від півтори тисяч доларів;

·  щілинна лампа – апарат для мікроскопічного аналізу очі – вартість від двох з половиною тисяч доларів;

·  пупиллометр – прилад для визначення міжзіничної відстані – вартість від двохсот доларів;

·  проектор знаків – прилад для визначення гостроти і характеру зору – вартість від двох тисяч доларів;

·  набір пробних лінз використовується для обстежень відхилень зору і підбору корекційної оптики методом проб – вартість від шестисот доларів.

Далі ви повинні будете облаштувати місце роботи офтальмолога і обладнати кабінет необхідними меблями.

Асортимент

Отже, для хорошого салону повинен бути хороший асортимент. Він повинен для початку включати в себе як мінімум:

·  10-15 видів контактних лінз

·  80 діоптрій кожного виду контактних лінз

·  Не менше п'ятисот найменувань оправ

·  Засоби по догляду за контактними лінзами в наявності десяти найменувань

·  Сонцезахисні окуляри

·  Аксесуари

Додаткові послуги з виготовлення окулярів

Отже, ви відкриваєте не просто магазин з продажу окулярів, а салон оптики. Тому, у вас повинно бути передбачено надання додаткових послуг, наприклад, ремонт оправ та ультразвукова чистка деталей очок, виготовлення окулярів за умови вибраної оправи та виготовлення і тонування оптичних лінз. З урахуванням цього вам знадобиться і додаткове обладнання для надання вищезазначених послуг:

·  верстат для обточування лінз – він призначений для сканування параметрів оправи, центрування і надання потрібної геометричної форми лінзі, а також для полірування торця лінз – вартість від двох тисяч двохсот доларів;

·  ручний верстат для остаточної обробки лінз, з його допомогою завершується обточування лінзи під конкретну оправу – вартість від двохсот двадцяти доларів;

·  диоптриметр — він необхідний для розмітки діоптрії в оптичному центрі лінзи і відновлення необхідного міжосьової відстані в окулярах – вартість від п'ятисот двадцяти доларів;

·  нагрівальний фен – вона розм'якшує пластикову оправу, для подальшої установки готової лінзи – вартість від ста тридцяти доларів;

·  апарат для ультразвукової чистки дрібних деталей оправ і важкодоступних ділянок очок – вартість від однієї тисячі трьохсот доларів;

·  ручний лесочник — він служить для нарізування канавки у торці лінзи, призначеної для подальшої установки в волосінні (полуободкові) оправи – вартість від двохсот тридцяти доларів;

·  свердлильний верстат – він необхідний для свердління отворів в лінзах, при виготовленні окулярів з гвинтовими кріпленнями – вартість від двохсот десяти доларів;

·  зварювальний апарат – він призначений для ремонту і пайки оправ – вартість від десяти тисяч доларів;

·  комплект ручних інструментів – вартість від ста доларів.

Якщо ви будете володіти повним комплектом необхідного устаткування, ваш досвідчений майстер-оптик витратить на роботу не більше двох годин. Не збільшуйте терміни виконання замовлення, і ви зможете мати клієнтів і заробити хорошу репутацію.

Так як замовлення передбачає наявність готової оправи, деякі фірми розширюють виробництво і займаються самостійним виготовленням оправ. Говорячи знову-таки про рентабельності, зауважимо, що лідерів малого та середнього бізнесу є виробництво очок з початкових стадій. Оправи, також, можуть бути і для сонцезахисних окулярів.

Для виробництва оправ вам знадобиться спеціальна лінія, яка коштує від 25 до 50 тисяч доларів. Цех по виробництву оправ повинні будуть обслуговувати приблизно чотири людини. Ліній можуть бути як китайського виробництва, тоді вони будуть на порядок дешевше, так і швейцарського якості, на порядок дорожче. Продуктивність може складати приблизно тисяча – дві з половиною тисячі за зміну.

Персонал

Тепер ще одна з найскладніших завдань для початку вашого бізнесу. Підбір персоналу. Люди, яких ви обираєте, повинні бути кваліфікованими фахівцями, бажано з досвідом роботи. Є кілька варіантів, як ви можете отримати кваліфікованих фахівців.

Перший – переманити фахівців з інших салонів або компаній.

Другий – вибрати майбутніх фахівців з випускників університетів.

Третій – самостійна підготовка необхідних кадрів. Наприклад, навчання майстра-оптика та його працевлаштування виллється вам приблизно триста двадцять доларів.

Також, необхідно набрати штат адміністратора вашого закладу, менеджера, офтальмолога та консультанта-оптика.

Фінанси

Переходимо до цифр витрати для початкового етапу ваших дій. Сума, яку ви витратите для того, щоб почати бізнес, приблизно дорівнює ста тисячам доларів. А ось окупність затягнеться приблизно на півтора-два роки. Хоча це залежить від кола надаваних послуг.

Підсумок

Таким чином, з усього вищесказаного можна зробити висновок, що оптичний бізнес для найближчого, і не тільки, майбутнього дуже вигідний. Люди все більше хочуть купувати якісну продукцію, а ринок оптики за прогнозами розширюватися не буде.