Відкриваємо ательє

У наш час без одягу ми нікуди не можемо вийти. А чим цікавіше, індивідуальніше наша одяг, тим впевненіше ми себе почуваємо. Тому, якщо у вас є бажання заробити на креативі індивідуальності всього людства, а зокрема населення вашого міста, ви можете відкрити ательє з пошиття одягу. Це буде затребуване серед тих, хто має нестандартні розміри і форми або дуже суворий у виборі та підборі одягу.

Формат ательє

Перш, ніж почати обмірковувати бізнес-план по відкриттю ательє, визначитеся, яке ательє ви хочете. Ательє діляться на два види – за спеціалізаціями та за якістю. Найпоширенішими є швейні ательє. Вони займаються пошиттям одягом, а також її ремонтом, причому різного ступеня складності.

Отже, розберемо два види. Перший – спеціалізоване ательє. Наприклад, хутряне ательє. Тобто таке ательє спеціалізується на виготовленні хутряних виробів, шуб, дублянок, трикотажні ательє працюють з замовленнями з трикотажу, взуттєві ательє приймають замовлення на взуття, капелюшні ательє – капелюхи, ательє з пошиття весільних суконь, такі ательє зазвичай називають весільні салони, а також багато інших спеціалізації.

Також, ательє розрізняють за масштабами. Тобто деякі ательє займаються нескладними пошивами простих фасонів, або просто ремонтом одягу. А інші ательє, так звані, класу люкс, займаються більш великими, складними замовленнями. Такі ательє зазвичай називають Будинками Моди.

Ще є ательє, що спеціалізується тільки на чоловічий, лише на жіночій або тільки на дитячому одязі. Тому, вже вам вирішувати, ви будете відкривати спеціалізоване ательє, або ж зробите його універсальним.

Приміщення

Отже, вибравши потрібний формат ательє, ви повинні визначитися з приміщенням для вашого майбутнього ательє. По-перше, воно повинно бути в людному місці, наприклад, в торговому центрі, по-друге, воно повинно бути завжди на очах, наприклад, на першому поверсі цього торгового центру. Часто бувають ситуації, коли люди купують одяг і їм відразу потрібно вкоротити, тут вони помічають ваше ательє і у вас вже є клієнти.

В залежності від того, який формат буде у вашого ательє, така буде і площа вашого закладу. Тому є два варіанти вибору приміщення:

Перший – коли невелике ательє. Тут буде знаходитися відділ приймання замовлень і невеликий швейний цех. Все це в одному приміщенні.

Другий варіант, добре підходить для великого ательє. Ви можете організувати пункт прийому замовлень, як раз таки, в торговому центрі, де велика прохідність людей, це буде займати приблизно десять-п’ятнадцять квадратних метрів. Більше не треба. А ось вже швейний цех ви організовуєте в іншому приміщенні, так скажемо, в промисловій зоні. Для цього вам знадобиться приміщення, що має електричну мережу з напругою в триста вісімдесят вольт.

Обладнання

Так як ви збираєтеся відкривати серйозну організацію, то й устаткування повинно бути відповідне, професійне. Чим вище якість обладнання, тим вище якість виробів, що виготовляються.

По-перше, вам знадобиться якісна швейна машина, вона має виконувати принаймні двадцять операцій.

По-друге, подбайте про прасувальної дошки. Вона потрібна не тільки в кінці виробництва, але і під час нього.

По-третє, вам потрібно буде закрійне обладнання, якісний парогенератор.

По-четверте, вам потрібен буде оверлок. Майже жодне виріб не можна виконати без оверлока.

По-п’яте, подбайте про різних витратних матеріалах (голки, ножиці, сантиметр, лекала тощо), манекенах, прасках і вішалках.

Сировину

Для початку постарайтеся знайти хоча б п’ять ключових постачальників, але весь час продовжуйте шукати нових. Це вам необхідно, щоб відслідковувати нові тенденції та вигідні ціни на поставки. А так як маленькі ательє не працюють з великими компаніями, що їм доводиться задовольнятися тими, що є, невеликими компаніями постачальників, і тому завжди треба мати запасний варіант, тому як маленькі компанії часто розвалюються.

Персонал

Не залежно від того, яких розмірів буде ваше ательє, вам точно треба мати як мінімум:

·  Приймальника замовлень

·  Модельєра-дизайнера

·  Майстри для роботи в цеху (закрійники і щвеи)

При підборі персоналу вам потрібно враховувати, що вони повинні бути професіонала своєї справи, відповідальними і акуратними, бо як працюватимуть, найчастіше, з дорогим одягом.

Після розкрутки вашого ательє до більш великого підприємства вам потрібно буде знайти наступні кадри:

·  Завідувач (або адміністратор)

·  Бухгалтер

·  Консультант-менеджер

·  Прибиральниця

Реклама

Так як ательє повинно бути помітно всім, то ви можете розмістити зовнішню рекламу. Зазвичай, воліють робити скляну вітрину з манекенами, це привертає погляд, зацікавлює. Також, ви можете розміщувати рекламу в засобах масової інформації, на телебаченні, в Інтернеті. Також, можете роздавати листівки прямо на вулиці, поставивши там промоутерів.

Фінанси

Отже, переходимо до цифр. Порахуємо, скільки вам буде потрібно на відкриття вашого власного ательє. Отже, оренда приміщення може вийти приблизно в десять-двадцять тисяч рублів, це все залежить від того, де ви візьмете приміщення, якщо в торговому центрі, то там ціни оренди вище.

Йдемо далі, обладнання. Швейна машина зазвичай коштує від десяти до ста тисяч рублів, природно, за одну машину. Вартість решти обладнання (меблі, манекен, світлові прилади, дзеркала, парогенератор, оверлок тощо) в цілому буде приблизно близько ста тисяч рублів.

Тепер про приємне. Спробуємо уявити ваш можливий дохід. Припустимо, що в середньому в день у вас буде по десять-п’ятнадцять замовлень, а замовлення на ремонт одягу приблизно триста-чотириста рублів. Пошиття ж буде мати різну вартість, це залежить від матеріалу, типу одягу, розміру тощо. Тому, приблизно вважаючи, ви зможете отримувати від пошиття одягу близько сімдесяти тисяч рублів, а від ремонту від двадцяти до тридцяти тисяч рублів.

Висновки

Підводячи підсумки, потрібно сказати, що якщо ви позитивно налаштовані на креативну і творчу роботу, як відкриття ательє – у вас все повинно вийти. Візьміться за справу з розумом і йдіть вперед, крок за кроком просуваючись все далі і далі. Набирайте клієнтську базу, шукайте постачальників, і ви завжди будете в прибутку.

Щоб бути успішним потрібно знати: