Створюємо бізнес по стягненню боргів

Багато різних видів бізнесу звертаються до послуг по стягненню заборгованостей, особливо в періоди економічних труднощів. Бізнес по стягненню боргів може бути дуже прибутковим і може бути організований вдома або в невеликому офісі. Найбільш важливим завданням для колекторських контор є пошук клієнтів, і природно пошук боржників. Разом з цим, щоб почати бізнес по стягненню боргів, потрібно звернути увагу на кілька додаткових пунктів, що потребують розгляду.

Досвід

Перед тим як почати свою власну кампанію, дуже важливо, в першу чергу попрацювати, як кажуть «на дядю» в якому-небудь колекторському агентстві. Тут ви побачите весь процес роботи в цілому і отримаєте потрібний вам практичний досвід.

Крім навчання за місцем роботи, можна звернутися до закордонних професійним організаціям для отримання як мінімум інформаційної підтримки. Для цього підійде International Association of Professional Debt Arbitrators (IAPDA).

Дозволи та ліцензії

Кожна держава має конкретну кваліфікацію ліцензування бізнесу по стягненню боргів. Багато країн не вимагають колекторських ліцензій. У цей ряд входить і Росія. По суті, все що необхідно — реєстрація компанії. Після чого потрібно зайнятися пошуком замовників, які доручать вам збір «поганих» боргів.

Потенційні доходи

Дохід компанії буде формуватися за рахунок певного відсотка від сум стягнутих боргів, який коливається в межах 15-45%. Рівень потенційної прибутку буде залежати, в першу чергу, від самого боржника, регіону і терміну заборгованості. Зазвичай, ставка колектора становить 25-30% від суми стягнення.

Як правило, більш розвинені колекторські фірми воліють працювати з юридичними особами. У той же час, початківці в цьому бізнесі, в більшості своїй, з ентузіазмом вирішують проблеми з поверненням боргів не тільки великих компаній, але і будь-якої іншої фізичної особи, яка звернулася до них. Однак, як раз юрособи і є головними джерелами доходу колекторських агентств, тому пошук основних клієнтів необхідно починати саме з них.

Пошук перших клієнтів

До потенційним замовникам можна в першу чергу віднести: кредитні установи, банки і страхові компанії. До другорядних: об'єднання зі сфери ЖКГ, комерційні фірми та операторів мобільного зв'язку. Сьогодні найбільші з них і, таким чином, найбільш цікаві з точки зору доходу вже працюють з тими чи іншими колекторами або мають у своєму штаті відділ, що займається збором боргів. Тим не менш, є сенс пропонувати їм свої послуги. Адже підійшовши до справи професійно можна спробувати попрацювати з «важкими» боржниками, яких конкуренти віднесли до категорії безнадійних.У разі повернення таких боргів, з'явиться велика ймовірність отримання пробного замовлення.

Сортування боргів

Як тільки у вас в наявності вже є клієнтська база, починаємо працювати з боржниками безпосередньо. На даному етапі потрібно відсортувати борги за величиною боргу та тривалості прострочення. Причому за фактом прострочення — менша її тривалість, збільшує можливість повернення зобов'язань. Прострочені зобов'язання до 30 робочих днів, зазвичай, повертаються у розмірі до 80%. Відповідно, чим триваліше прострочення, тим більша ймовірність неповернення позики. Тут є і свої визначення: обов'язок називають раннім з простроченням 60-120 днів і пізнім — 120-180 днів і вище.

Також потрібно звернути увагу на ті заборгованості, за якими раніше проводилися попередні роботи. Ймовірність вдалого вирішення подібного роду справ не досягає і 40%. Саме тому колектори намагаються максимально зменшити їх кількість в своїй базі даних.

Робота з боржниками

Як тільки ми маємо отсортированную базу боржників можна переходити безпосередньо до спілкування з ними. У першу чергу потрібно виконати обдзвін позичальників і вислати їм SMS-повідомлення з нагадуванням про їх заборгованість. За підсумками роботи, всіх позичальників слід віднести до наступним основним групам:

Неорганізована публіка, яка з простотою ставляться до грошей і боргами і живуть за принципом «позичаєш чужі на час — повертаєш свої навік».

Неплатильщики, які стали такими в силу обумовлених умов. До таких можна віднести: раптову хворобу, втрату роботи, та інші непередбачувані обставини, які значно вплинули на їх платоспроможності.

«Бійці за правду». Останні не бажають платити за (їх думку) завищеними процентними ставками, які були обговорені раніше.

Шахраї — люди, з самого початку брали позику без намірів повертати його.

З кожною з вищезазначеної категорії позичальників різна по своїй суті робота. З одними цілком вистачає однієї єдиної бесіди по суті, висвітлює «плачевні» наслідки подальшої несплати боргу. Однак, з більшістю неплатників потрібно особисто зустрічатися.

Наступний етап включає в себе роз'яснювальну роботу з рідними позичальника і розклеювання в під'їзді (районі) оголошень, щоб присоромити дебітора перед знайомими, сусідами або з тією ж метою відіслати повідомлення на місце роботи не про виявлене бажання віддавати борг.

В цілому, у колекторів зі стажем в наявності є ясного способів зіпсувати позичальникові його існування, включаючи обмеження його виїзду за кордон.

Додатковий етап — суд. Зазвичай, закон сприяє погашення позичальником всього боргу, включаючи відсотки, штрафи та витрати, стаючи (якщо процедура видачі кредиту була правильною) на сторону позичальника. В цьому випадку проводиться арешт майна боржника, і надалі виставляється на аукціонний продаж.

Однак, у більшості випадків до суду справа не доходить. За фактом отримання повістки в суд велика частина неплатників так чи інакше намагається гасити борг.

У більш розвинених колекторських компаніях крім бухгалтера та директора повинен бути і юридичний відділ. Також обов'язково кур'єр, фахівці по виконавчому провадженню, call-центр, і служба виїзду.

Оплата працівників може здійснюватися як фіксованою ставкою, так і відрядній. Працівники, які безпосередньо зустрічаються з клієнтами, заробляють від 10 до 25% від загальної винагороди, юристи природно більше — близько 25-35%.