Іноді дивишся на полки німецьких супермаркетів і дивуєшся красі представлених там фруктів і овочів: всі томати яскраво червоні, ідеальної круглої форми і розміру єдиного, перець весь рівного кольору. І це відноситься до всього асортименту. Але не вся ж сільгосппродукція такий народжується, а супермаркети беруть тільки те, що потрібно їм за стандартами. Те що не підійшло, фермери відправляють на корм тваринам, на розсаду або у країни з менш примхливим населенням. А часто просто залишають пропадати.Тут дві практичні німкені одного разу прорахували, що така марнотратність неправильна і спорудили кафе-магазин, який буде продавати овочі та фрукти неідеальної зовнішності, а також страви з них.
Ідея належить Тані Краківськи (Tanja Krakowski) і Леї Брумсак (Lea Brumsack) і назвалася на англійський манер Culinary Misfits, що означає «щось непридатне до готування». Зараз все знаходиться на рівні виїзної торгівлі, де проходять масові заходи, ярмарки, але дівчата тим часом збирають гроші на відкриття свого кафе-магазину в Берліні. Вони вірять, що навесні наступного року він зустріне перших клієнтів.
Ідея Culinary Misfits полягає в розумінні того, що треба використовувати всі подароване природою. Дівчата хочуть, щоб люди нарешті задумалися про своє споживанні продуктів і скоротили кількість вироблених ними відходів. Вони спеціально купують у місцевих фермерів продукцію непривабливої форми. Все годиться: і «тринога» морквина, і зігнуті огірки, і дуже дрібна ягода. І в приготуванні страв використовується все без винятку. З листя моркви готується соус, а з редису – суп.
Звичайно, Culinary Misfits виділяється з безлічі магазинів своєю політикою. Він може зачепити не тільки за смакові уподобання, але і змусити задуматися. Враховані і економічні міркування – нестандартну продукцію можна закуповувати набагато дешевше. А якщо враховувати, що російські маркети більше стають схожі на закордонні, то скоро така ідея буде актуальна і в нас. А заклики окремих організацій до зменшення відходів актуальні вже давно.