Можна добре заробляти, торгуючи газетами? Якщо проаналізувати вартість друкованих продуктів в кіосках і співвіднести ці цифри рекомендованими видавництвами, можна прийти до цікавих висновків. Більшість газет і журналів реалізуються за цінами, які перевищують рекомендовані більш ніж на 30%. Можна привести приклад.
Взяти, приміром, журнал «Автосвіт». Роздрібну вартість рекомендують встановлювати на рівні 260 рублів. В умовах того, що підприємці зацікавлені у власному прибутку, оптова ціна імовірно знаходиться ще нижче. Однак, торговим точкам недостатньо тієї накрутки, яку видавництва спочатку встановлюють.
Вищезгаданий журнал знайти за рекомендованими цінами в районі 260 рублів практично неможливо. В окремих газетних кіосках його вартість сягає 300, а в деяких випадках навіть 420 рублів! Таким чином, реальна ціна може бути вище рекомендованої видавництвом більш ніж на 150 рублів. Розглядаючи інші варіанти, спостерігається схожа картина. Отже, питання про прибутковість цієї справи можна закрити.
А найцікавішим є те, що якщо раніше продажами журналів і газет займалися приватні особи та кіоски (тобто в деяких випадках потрібно було стояти прямо на вулиці за прилавком), то сьогодні, коли високі технології весь час впроваджуються в наше життя, ця процедура може бути автоматизованою. Не дивлячись на те, що вендингові автомати з продажу журналів і газет почали з'являтися ще в СРСР, буквально нещодавно вони заслужили серед бізнесменів і населення велику популярність.
Такі апарати здатні повністю замінити собою газетні кіоски. Єдиним суттєвим недоліком є те, що у таких автоматів існує обмеження на асортимент журналів і газет. Окремий автомат може в себе вмістити лише шість різних видів друкованих видань, в деяких випадках до десяти. Відповідно, вартість автомата буде на пряму залежати від величини можливого асортименту. Наприклад, вендінговий автомат, який продає газети і журнали на дев'ять найменувань буде коштувати близько 160 тис. рублів.
Працюють такі апарати по всім знайомим нам принципам вендінгових пристроїв. Доступна продукція відображається на вітрині. Біля кожного найменування варто номер та ціна. Для покупки клієнтові необхідно внести відповідну суму в купюроприймач і підтвердити операцію, вибравши потрібний товар. У разі збігу внесеної суми і ціни, автомат видає довгоочікуваний журнал або газету. Крім цього, такі вендингові пристрої зазвичай забезпечені механізмами видачі здачі монетами або купюрами, що набагато спрощує процес покупки.
Зрозуміло, успіх бізнесу багато в чому буде залежати від місця розташування автомата з продажу журналів і газет. Для цього, якщо зважати на досвід заходу, одними з найкращих місць можна вважати: державні установи, офіси, медичні заклади, коледжі, університети, школи, супермаркети, гіпермаркети, торгові центри, санаторії, готелі, порти, вокзали, аеропорти, станції метро і т. д.
Говорячи простою мовою, ви повинні якомога ближче підібратися до своїх потенційних клієнтів, тобто до цільової аудиторії – тим, що любить читати новини економіки, шоу-бізнесу, політики тощо Асортимент друкованих видань повинен змінюватися щодо тієї чи іншої читацької аудиторії. Якщо в університетах і школах популярними будуть молодіжні газети і розважальні журнали, то в держустановах в Топі виявляться серйозні фінансові та політичні видання. Якщо ви вирішили побудувати власний бізнес на автоматах з продажу журналів і газет, всі ці нюанси необхідно врахувати.