З кожним роком ми все більше бачимо на вулицях міста відкриваються ломбарди. Все тому, що вони починають набувати популярності серед середнього класу і навіть людей з достатком. Так відбувається, тому що людям потрібні гроші для літньої відпустки або після нього. А люди з достатком відвідують ці заклади, щоб отримати необхідну суму готівки для оплати того чи іншого кредиту, внеску тощо. Виходить, що ломбард – вигідний бізнес, але за умови, що ви зможете його розкрутити.Якщо ломбард проіснує два з гаком роки, це буде відмінним результатом, адже тоді він зможе приносити реальних дохід.
Види ломбардів
Ломбарди поділяються на два види.
Перший вид — класичні ломбарди, які ми звикли бачити. Вони працюють на принципі отримання доходу за рахунок відсотків за користування споживачем кредиту. Власник такого ломбарду зацікавлений в тому, щоб людина викупив свою річ, а відсоток залишків не перевищував десяти-п'ятнадцяти відсотків.
І другий вид — ломбарди, які замасковані по пункти скупки різних ювелірних виробів. Це ломбарди, які допомагають ювелірним фірмам поповнювати свій склад готовими ювелірними виробами або іншим золотом. У таких ломбардах відсотки вкрай високі, а оцінка товару вкрай мала, таким способом клієнтів підштовхують не викуповувати свої вироби.
Принцип роботи
Розглянемо принцип роботи класичного ломбарду. Людина закладає річ (це може бути як ювелірні вироби, так і будь-яка електроніка, дорогоцінний метал, одяг, побутова техніка тощо). Людина і ломбард укладають договір. Зазвичай кредит видають на місяць, а процентна ставка складає від чотирьох з половиною до п'ятнадцяти відсотків. Якщо людина не в змозі сплатити після закінчення строку весь кредит, він може перезаставити речі, але сплативши проценти за минулий період. Ломбард продовжує користування зберіганням речей і кредит, але на умови більшого відсотка по кредиту.
Вибір приміщення
Так, переходимо до приміщення для вашого майбутнього ломбарду. Краще всього вибирати приміщення в людному місці, з великою прохідністю. Площа вашого ломбарду буде залежати від того, що ви збираєтеся там брати. Якщо тільки ювелірні прикраси, вистачить і двадцяти-тридцяти квадратних метра. Якщо ж ви будете приймати і побутову техніку, то необхідною площею стане п'ятдесят-сто квадратних метра і вам знадобляться стелажі для зберігання великих речей. Якщо ж ви збираєтеся приймати і автомобілі, то знадобиться стоянка.Що ж стосується охорони самого ломбарду, то тут необхідно обладнати охоронну систему, поставити грати на вікна, залізні двері і кнопку тривоги.
Обладнання
Першим ділом, вибираючи та купуючи обладнання для вашого майбутнього ломбарду вам необхідно задуматися про придбання лабораторних ваг. Вони повинні бути найвищою точністю до однієї сотої грама. Також, вони повинні бути сертифіковані Пробірною палатою. Також, вам знадобиться спеціальне обладнання для визначення золота і діамантів.
Якщо ви будете приймати крім ювелірних виробів ще й побутову техніку, то вам буде потрібно спеціальне устаткування для тіста різних навушників, звукових колонок, батарей, дисків тощо.
Персонал
Без персоналу вам не обійтися. Необхідний, обов'язково, людина, яка буде оцінювати товар і цінності для прийому під заставу. Також, необхідний бухгалтер, він буде керувати всією бухгалтерією ломбарду. Далі, необхідний керуючий, але ви можете їм бути, менші витрати коштів на заробітну плату персоналу. Ну і найбільш важливим буде прийом відповідальних і сумлінних охоронців.
Реклама
З самого початку буде важко знайти собі клієнтів і при цьому, щоб вони стали постійними. Тому необхідно задуматися про рекламу, якщо вона дасть результати протягом трьох місяць, то справа піде в гору і ломбард почне приносити прибуток. Краще всього використовувати малобюджетну рекламу, але не економити на ній. Так як в перші місяці реклами повинно бути багато, щоб заманити клієнтів. Краще всього використовувати рекламу в громадському транспорті та газетах. Але, найважливіше – це Інтернет, зараз це стає найбільш великим місцем по прохідності людей.
Бюджет реклами для ломбарду зазвичай виходить на дві з половиною-три тисячі доларів за місяць.
Можливі проблеми
Ломбард – це не магазин з продуктами, його не відвідують так само часто. Зазвичай, ломбард стає популярний навесні і восени, тут його відвідуваність зростає на п'ять-десять відсотків. Так відбувається, тому що людям потрібні гроші на літню відпустку, і після нього. Також, люди користуються ломбардом під час великих свят, для покупки подарунків або після них, щоб заповнити витрачені кошти.
Але основним ризиком ломбардів є зберігання і приймання майна. Наприклад, дуже складно розпізнати справжні ювелірні вироби. Адже зараз дуже багато позолочених виробів і відрізнити від підробки такі речі вкрай складно. Або може виникнути проблема з тим, звідки у людини ті чи інші прикраси, може бути вони мають нелегальне ставлення до цього «власнику». І тоді, якщо виріб все ж приймається в заставу, витрати при компенсації ломбарду не відшкодовуються.
Що ж стосується ризику при прийнятті в заставу побутової техніки або автомобілів. Під час зберігання вона може прийти в непридатність. Наприклад, батареї ноутбуків і мобільних телефонів сідають або може вийти з ладу електроніка автомобіля.
А зачіпаючи питання про ризик ломбарду з прийомом автомобілів, необхідно сказати, що вся суть можливої проблеми полягає в тому, що не завжди вдається в точності встановити те, наскільки правдиві документи на автомобіль. Можливо, ця машина перебуває в розшуку або вона ще не була розмитнена.
Для запобігання подібних проблем ломбарду краще все, по-перше, застрахувати всі можливі ризики, а по-друге мати хороші відносини з прокуратурою, ГИБДД, судом і обов'язково митницею.
Висновки
Таким чином, ломбард для бізнесмена-початківця буде вигідний, якщо спрацює реклама і потенційні клієнти дізнаються про ваш заклад. Але не можна забути про можливі ризики, які можуть похитнути ваше матеріальне становище. Тому будьте пильні в цьому питанні і справа піде в гору.