Якщо судити по великій кількості реклами, тренажерних залів повинно вистачати на всіх. Однак, можна сміливо стверджувати, що ринок фітнес-послуг насичений ще далеко не повністю і на цьому терені цілком можна отримувати стабільний і досить високий дохід. Звичайно, при правильній організації справи. Для початку визначтеся з класом свого тренажерного залу.
Звичайно, багато чого буде залежати і від місця його розташування.
В спальному районі, найімовірніше, приверне відвідувачів стандартний спортивний комплекс з мінімумом додаткових послуг, з більш простим устаткуванням, але і пропонує свої послуги за доступними цінами. Якщо ж Ви хочете спробувати себе в організації елітного комплексу, в якому будуть запропоновані сауна, басейн і різні види оздоровчих послуг, доведеться подумати про те, як його розмістити, щоб для клієнтів, здатних платити чималі гроші, його відвідування було максимально зручним. В принципі, тренажерні зали відповідного рівня затребуваними будуть скрізь.
Що стосується приміщення, краще, щоб воно було у Вашій власності. Зрозуміло, що під тренажерний зал його доведеться серйозно реконструювати і перепланувати, з орендованим приміщенням це може бути набагато складніше. І не забувайте, що будь-яка перепланування приміщення повинна бути «узаконена». Орендуючи приміщення, необхідно передбачити і різні дії орендодавця, які можуть життя Вам ускладнити досить сильно:
· Наприклад, орендна плата може раптом істотно зрости, коли вже завезено обладнання і дітися Вам з ним просто нікуди.
· Визначившись з приміщенням, доведеться провести серйозне маркетингове дослідження.
· Перш за все, оцініть реально контингент потенційних відвідувачів, їх запити і можливості.
Вище вже говорилося, що це буде дуже залежати від місця, де Ви відкриваєте свій центр. Крім того, відразу ж оцініть конкурентів, що вони вже пропонують, їх переваги та можливі упущення. Оцініть також настрої конкурентів і можливість небажаного силової протидії з їх боку. Краще, якщо Вам вдасться знайти свою нішу, щоб не конкурувати з іншими фітнес-центрами безпосередньо.
Тепер розраховуємо необхідні вкладення і Ваші можливості. При плануванні приміщень враховуйте не тільки необхідність розміщення самих тренажерів, але і додаткові приміщення, душові і т. д. Якщо в перспективі планується розширення переліку послуг, приміщення під них найкраще підготувати відразу ж, обладнавши їх необхідними комунікаціями. Найбільш ефективним було б співпраця з фахівцями (будівельниками, дизайнерами тощо), які мають досвід у проектуванні і створенні спортивних центрів відповідного рівня.У бізнес-плані необхідно врахувати всі додаткові витрати на рекламу, навчання персоналу, виплату зарплат, оплату всіх комунальних послуг, податків та ін.
Далі доведеться визначатися з ціновою політикою і розробляти абонементну схему. Тут доведеться орієнтуватися на собівартість послуг і пропозиції конкурентів. Враховуйте, що вартість річного абонемента зазвичай пропонується відсотків на десять менше, ніж двох піврічних і т. д. Звичайно ж, найбільш дорогими будуть послуги при одноразовій оплаті. Грамотна абонементна політика може суттєво розширити кількість клієнтів.
І, нарешті, можна приступати до закупівлі обладнання, його монтажу і найму інструкторів. Обов'язково враховуйте їх кваліфікацію.