Заробляємо на мотошколе

Мотошкола може існувати як самостійна одиниця або у складі автошколи бути додатковим підрозділом. Важливо зауважити, що отримати водійські права категорії «А» можна не у всіх мотошколах. Дуже часто, тут просто відпрацьовують практичні навички для людей, які вже мають відповідні посвідчення.
В сучасних мотошколах пропонується досить широкий спектр послуг. При цьому не грає ніякої ролі, потенційний учень є професіоналом з досвідом, або новачком, чи тільки збираються їздити. Необхідна програма навчання підбирається індивідуально. Для новачків можна пропонувати базові курси, після яких вони зможуть освоїтися на міських вулицях і розбиратися в азах пересування на мотоциклі. Досвідченим же байкерам можна пропонувати освоїти нові техніки водіння, для поліпшення їх водійських здібностей.
У деяких мотошколах, де в якості інструкторів працюють справжні професіонали, можна навчитися як шосейно-кільцевих гонок, так і просто екстремального водіння. Крім цього, можуть навчити учнів складних трюків на мотоциклі.
Як у будь-якому іншому бізнесі, пов'язаному з викладацькою діяльністю, тут головним моментом є підбір персоналу. Вам знадобляться інструктора з серйозним досвідом роботи. Якщо таких людей знайти не вдасться, тоді, ймовірно, з цієї затії нічого доброго не вийде. Адже в мотошколе важлива власне практика водіння, яку в традиційних автошколах отримати учні просто не можуть. Зрозуміло, викладацький склад багато в чому буде залежати від того, що саме ви плануєте пропонувати своїм клієнтам.Мотоциклісти, з більш ніж десятирічним досвідом, підійдуть для викладання вміння пересуватися (не поспішаючи і акуратно) по міських вулицях, тобто азов водіння.
Якщо ж ви хочете запропонувати максимум навчальних програм і залучити широку аудиторію, тоді на посаду інструктора ідеально підійде колишня (в ідеалі, звичайно, діюча) зірка мотоспорту. Тобто необхідна людина, мотоцикли з яким, так би мовити, «пошепки і на Ви». Таких людей залучити (в особливості, не одного) майже неможливо. Однак, якщо вам пощастить і у вас це вийде, тоді половина справи, можна сказати, вже зроблено.
Наступним кроком стане придбання техніки, тобто мотоциклів. Тут також багато чого буде залежати від охоплення аудиторії та напрямки діяльності. Якщо екстремальне водіння ви вирішили виключити, тоді невеликих мотоциклів цілком достатньо. Приміром, Yamaha YBR-125, за яку ви заплатите близько ста тисяч рублів, підійде ідеально. Серед мотошкол цей мотоцикл вкрай популярний.
У мотошколах учням часто надається вибір, проходити навчання на техніці мотошколи або ж на власному мотоциклі.
Крім усього іншого, знадобиться спеціальний майданчик, де початківцями мотоциклістами будуть відпрацьовуватися базові принципи водіння: робити «овал», «вісімку», «змійку», рушати-зупинятися і т. д.
Для уникнення всіляких проблем на законодавчому рівні, вам необхідно в обов'язковому порядку подбати про відповідної ліцензії, яка надає право навчати водінню на транспортних засобах категорії «А». Важливо це для тих шкіл, які при навчанні ще й виробляють підготовку всіх бажаючих до здачі іспиту з водіння мотоцикла. Тобто для отримання прав категорії «А».
Мотошколи, крім навчання водінню також можуть надавати інші «тематичні» послуги.
Наприклад, можна вивчати пристрій мотоцикла, азам його ремонту, а також надавати допомогу в його придбанні.
Для того, щоб виділити свою школу серед конкурентів, може пропонувати навчальні програми, які відрізняються своєю унікальністю. Скажімо, навчати гонок по бездоріжжю на квадроциклах, відпрацьовувати навички безпечної їзди на мопедах або навчати жінок водінню мотоцикла.